Pierwsze pytania do gry terenowej

Drodzy ERM-ici! Drodzy Animatorzy!

 

Poniżej przedstawiamy pierwsze pytania do poszczególnych etapów gry terenowej, która będzie miała miejsce podczas ODW w Łodzi.

 

Kolejne działy dołączać będziemy podczas następnych dni! Co jakiś czas ten komunikat będzie "odświeżany" - zachęcamy więc do regularnych odwiedzin strony!

 

:) OCZYWIŚCIE NUMERACJA PYTAŃ PODCZAS GRY ULEGNIE ZMIANIE!!! :)

 

 

Pytania do „Nie tak, jak u zbójców”

 

  1. Na początku swojego pobytu w pałacu Tomek coś zepsuł – co to było? / Czuł się wtedy strasznie i uciekł. Znalazł go Król – co mu powiedział?
  2. Jak zareagował Król, kiedy zobaczył siniaki Tomka?
  3. Kiedy Tomek  zepsuł cenny drobiazg w domu Króla, chciał zapłacić za szkodę. Co wymyślił i czego brakowało w jego pomyśle?
  4. Syn Królewski, aby uczynić nas Królewskimi Dziećmi, musiał zapłacić cenę. Jaką?
  5. Syn Królewski wyjawił podczas wielkiej uroczystości swoje pragnienie i poprosił innych o pomoc. Co to było?
  6. Kogo Syn Królewski potrzebował do walki? Czym oni się charakteryzowali?
  7. Tomek wraz z Synem Królewskim wyruszył konno, by pomagać ludziom. Co najbardziej pomagało tym ludziom?
  8. Jedną ze znajomych Tomka była Jenny. Dlaczego ta dziewczynka była zgarbiona.
  9. W Tomku codziennie wzrastał chęć walki dla Króla. Niespodzianie w bramie spotkał kogoś, kto obiecał mu pomóc w walce. Kto to był, co dał Tomkowi, a co zabrał?
  10. Tomek podczas swojej samotnej wędrówki zabłądził, wpadł do bagna i został zaatakowany przez jakieś stworzenie, które uważało Tomka za swoją własność. Co to było?
  11. Stwór spotkany na bagnach przez Tomka zaatakował go i zaczął dusić. Co uwolniło Tomka z tego położenia?
  12. Po wyprawie, podczas której zaatakował Tomka okropny stwór, Tomek dowiedział się, że jest sprawa, która nie pozwala mu w pełni  być wojownikiem Syna Króla. Co to było?
  13. Podczas przygotowań do tego, aby zdobyć plemię zbójców, Tomek ciężko pracował przy rozłupywaniu kamieni. Pracował bardzo ciężko i z czasem osłabł. Dlaczego inne dzieci pomimo ciężkiej pracy nie słabły?
  14. Podczas ciężkiej pracy w kamieniołomach sam wysiłek nie sprawiał, że dzieci stawały się podobne do Króla – co innego pomagało im stawać się do Niego podobnymi. Co to było?
  15. Kiedy Tomek stawał się coraz bardziej podobny do Króla, Ojciec zaproponował mu ćwiczenie, które miało uczynić go jeszcze bardziej podobnym do Niego. Co to było?
  16. W trakcie budowy okazało się, że inne dzieci, na wzór Tomka także chciały wzrastać i stawać się podobnymi do Króla – w jaki sposób do tego dążyły?
  17. Kiedy dzieci wyruszyły do plemienia zbójców, Ojciec nie poszedł z nimi, chociaż sam Jego widok mógł sprawić, że wrogowie natychmiast uciekną. W jaki więc sposób dzieci walczyły bez tak ważnej pomocy?
  18. W wiosce zbójców Tomek miał do wykonania trudne zadanie – musiał znaleźć się w zbójeckim obozie i wydobyć coś z ziemi. Ktoś oprócz Króla mu w tym pomógł. Kto to był?
  19. Tomek wydobył ze zbójnickiej ziemi kości małego dziecka, które poświęcone tam zostało w okrutnej ofierze. Co stało się z tymi kośćmi?
  20. W jaki sposób zbójcy zostali zwyciężeni i przemienieni w dobrych ludzi mieszkających w pałacu Króla?

 

 

Pytania do „Listu do Dzieci” Jana Pawła II

 

  1. Jaki papież i z jakiej okazji napisał „List do Dzieci” całego świata?
  2. Czego uczy nas Jan Paweł II pisząc następujące zdanie: „Patrząc na Świętą Rodzinę, myślicie o waszej własnej rodzinie, w której przyszliście na świat, myślicie o swojej mamie, która dała wam życie i o swoim ojcu. Troszczą się oni o utrzymanie rodziny, o wasze wychowanie i wykształcenie. Rodzice bowiem nie tylko dają życie dziecku, ale także je wychowują od pierwszych dni jego przyjścia na świat”?
  3. Którego dnia obchodzimy obecnie Imieniny Jezusa? Podpowiedź: Którego dnia wedle tradycji Starego Testamentu nadano Dziecięciu imię Jezus?
  4. W jaki sposób Jan Paweł II w dzieciństwie wyrażał radość z Bożego Narodzenia?
  5. W których wydarzeniach związanych z Dzieciątkiem Betlejemskim możecie „rozpoznać losy dzieci na całym świecie”? 
  6. Ile lat miał Jezus udający się po raz pierwszy do Jerozolimy na święta Paschy?
  7. Komu i dlaczego Jezus zadał tak trudne pytanie: „Czemuście mnie szukali? Czy nie wiedzieliście, że powinienem być w tym, co należy do mego Ojca?”?
  8. Jakie pytania dotyczące lekcji religii w szkołach stawia Jan Paweł II? Dlaczego zadaje te pytania?
  9. Komu Jezus, jako dorosły mężczyzna okazywał swoją szczególną miłość i stawiał na wzór Apostołom?
  10. Jaki jest największy sakrament ustanowiony w przeddzień Męki Chrystusa?
  11. Jaki jest pierwszy i najważniejszy sakrament ustanowiony przez kościół?
  12. Jan Paweł II wymienia przykładowe dzieci, „dla których Eucharystia była źródłem duchowej siły, czasem wręcz bohaterskiej”! Wymień te postaci.
  13. Wymień dzieci, które Matka Jezusa, Maryja w ciągu dziejów nieraz „czyniła powiernikami swej matczynej troski”.
  14. Jan Paweł II przedstawia nam osobę, którą Pan Jezus oraz Jego Matka wybierali, ażeby powierzać jej sprawy wielkiej wagi dla życia Kościoła i ludzkości, a która została ogłoszona Patronką ERM-u na całym świecie? O kim mowa?
  15. Jaką sprawę Jan Paweł II uważa za najważniejszą w swoim liście?
  16. Jak na imię miał chłopiec, który poświęcił życie w obronie Pana Jezusa przenoszonego w postaci Chleba?
  17. Papież zwraca się do dzieci z prośbą o modlitwę. O co powinniśmy się szczególnie modlić?
  18. Kogo powołuje Pan Jezus?
  19. Do czego Pan Jezus powołuje człowieka?
  20. Co jest szczególną radością Bożego Narodzenia?
  21. Kto, oprócz Pana Jezusa, czyni dzieci osobami, które przekazują innym miłość i troskę o Kościół?
  22. O czym przypomina Jan Paweł II pisząc: człowiek winien chwalić Pana Boga przede wszystkim własnym życiem idąc za głosem swego powołania?
  23. Dlaczego Jan Paweł II prosi nas, abyśmy modlili się o rozpoznanie swojego powołania?
  24. Jak rozumiesz słowa: „Człowiek nie może żyć bez miłości. Jest wezwany do miłości Boga i bliźniego, ale żeby prawdziwie miłować, potrzebna jest mu ta pewność, że Bóg go miłuje”?
  25. Bez czego człowiek nie może żyć? Dlaczego?
  26. Dzieci charakteryzują się czymś szczególnym. Dlaczego Papież zwrócił się z prośbą o modlitwę do dzieci?
  27. Pan Jezus w Ewangelii okazał dzieciom szczególne zaufanie. Jakimi słowami to uczynił?
  28. Dlaczego Pierwsza Komunia Święta jest dniem, który wspomina się jako najpiękniejszy w życiu?
  29. Ci, którzy będą w Niebie muszą być w czymś podobni do dzieci. W czym?
  30. Dlaczego „Ewangelię” można nazwać „Ewangelią Dziecka”?
  31. W jaki sposób współczesne dzieci mogą naśladować dwunastoletniego Pana Jezusa, który nauczał w świątyni?
  32. Dokończ: „…pragnę wam powiedzieć na zakończenie Roku Rodziny…”
  33. Czego życzy Jan Paweł II dzieciom całego świata z okazji Roku Rodziny i Świąt Bożego Narodzenia?

 

 

Pytania do savoir vivre

1.       Jak powinno się zachowywać na cmentarzu?

2.       Co jest największym darem dla zmarłego?

3.       O czym nie powinno się zapominać podczas uroczystości w kościele?

4.       Co pomaga w usłyszeniu tego, co Pan Bóg do nas mówi?

5.       Czego powinno się unikać wybierając prezent gwiazdkowy dla najbliższych?

6.       Co powinno znajdować się na stole podczas wizyty kolędowej kapłana?

7.       Jaki strój jest najbardziej odpowiedni do udziału we Mszy Świętej?

8.       O czym nie powinno się zapominać przed Mszą Święta?

9.       Od czego zaczynamy wizytę w bibliotece?

10.   Z czego korzystamy poszukując odpowiedniej książki?

11.   Co jest najpiękniejszym prezentem dla rodziców z okazji Dnia Matki i Ojca?

12.   O czym nie powinno się zapominać w czasie upalnych dni?

13.    W jakich miejscach można biwakować?

14.   Czego nie powinno zabraknąć na zaproszeniu?

15.   Co zakładamy odwiedzając chorego w szpitalu?

16.   Jak powinno się zachowywać na ulicy?

17.   Która stroną chodnika chodzimy?

18.   Jaki strój obowiązuje w teatrze?

19.   Co jest zabronione w trakcie spektaklu?

20.   W jaki sposób powinno się traktować nauczycieli i pracowników szkoły?

21.   W jakich miejscach można kąpać się nad jeziorem?

22.   Jak długo po jedzeniu nie można pływać?

23.   Czego życzy się przed jedzeniem?

24.   Co powinno się zrobić przed jedzeniem, w pierwszej kolejności?

25.   Co powinno się zrobić w pierwszej kolejności dzwoniąc do kogoś?

 

 

Pytania do „Czyj to strój?”/ „Tajemnice zakrystii”

 

  1. Dlaczego piuska składa się z ośmiu części?
  2. Piuska, którą nosi papież, kardynał, biskup, opat ma mu o czymś przypominać. O czym?
  3. Kiedy kapłan może włożyć stułę?
  4. Kiedy kapłan ubiera różowy ornat?
  5. Co to jest ornat? Od jakich słów pochodzi?
  6. Jak nazywa się kreacja siostry zakonnej?
  7. Dzięki jakim elementom ubioru możemy poznać biskupa? Jak one wyglądają?
  8. Ile kątów ma biret?
  9. Co to jest alba?
  10. Kto ze służby ołtarza nie wkłada alby podczas Mszy Świętej, a kto wkłada?
  11. Wszystkie elementy bielizny ołtarzowej, które pozwalają z szacunkiem sprawować Mszę Świętą, mogą być wskazówką dla nas, ERM-itów. Jaką?
  12. Dlaczego kiedyś patena była dużo większa niż teraz?
  13. Kto podczas Mszy Świętej przemienia wodę i wino z ampułek w Krew Jezusa? Dlaczego?
  14. Co na Paschale oznaczają znaki alfy i omegi?
  15. Do czego służy Mszał, Lekcjonarz i Ewangeliarz?
  16. Dym kadzidła unoszący się do góry jest dla nas znakiem czegoś ważnego. Czego?
  17. Kiedy oglądamy Pana Jezusa w monstrancji? Czym ona dla Niego jest?
  18. Jak nazywamy świecę stawianą podczas Adwentu w prezbiterium? Jak ona wygląda? Kogo symbolizuje i dlaczego?
  19. Kiedy podczas liturgii używane są dzwonki? Do czego nas wzywają?
  20. Dźwięk jakiego instrumentu (oprócz dzwonków) możemy usłyszeć podczas konsekracji?

 

 

Pytania do „Hasła roku”

 

  1.  Dlaczego warto w sercu polecać Maryi swoją rodzinę, swoje sprawy, swoją wiarę? W czym Ona może nam pomóc?
  2. Wiemy, że ci, którzy są w Niebie, są tak szczęśliwi, że już nie bardzo by chcieli wracać na ziemię. Chcieliby tu się pojawić tylko w jednym celu. W jakim?
  3. Dlaczego duszom czyśćcowym bardzo potrzebna jest nasza modlitwa?
  4. Dlaczego dusze czyśćcowe nie chciałyby zaczynać życia od początku?
  5. Dlaczego pewnego chłopca imieniem Mateusz moglibyśmy nazwać „solą ziemi”?
  6. Dlaczego Trzech Mędrców ze Wschodu możemy nazwać prawdziwymi mędrcami?
  7. Każdy chrześcijanin jest wielkim szczęściarzem, ale… niestety nie każdy jest szczęśliwy. Dlaczego?
  8. Będąc wojownikiem Jezusa trzeba „mieć serce czyste jak gołębica i być przebiegłym jak wąż”. Co to znaczy?
  9. Czym charakteryzuje się szczęśliwy zwycięzca w Jezusie?
  10. Co najbardziej przerażało wrogów naszego narodu? Dlaczego?
  11. Dlaczego nie można powiedzieć, że „wszystkie religie są równe”?
  12. Dlaczego Boga chrześcijan nie da się zastąpić nikim innym?
  13. Dlaczego możemy powiedzieć, że dobroć Świętego Mikołaja wypływa z miłości do Jezusa? Które jego słowa o tym szczególnie świadczą?
  14. Kogo możemy nazwać męczennikami każdego wieku?
  15. Podczas chrztu istnieje piękny zwyczaj wręczania ochrzczonemu zapalonej świecy chrzcielnej. Skąd się wziął ten zwyczaj i kiedy ochrzczony korzysta jeszcze z tej świecy?
  16. Dlaczego osoby, które czują się prawdziwie kochane przez Jezusa nie zgadzają się w swoim życiu na podróbki miłości?
  17. Jaki jest ratunek dla tych, którzy „żyją tak, jakby nie żyli”?
  18.  Dokończ zdanie: „[Matka Boża] nie walczyła z ludźmi nikczemnymi, ale…”.
  19. Maryja zwyciężyła największego wroga ludzkości nie walką, ale…
  20. Po czym poznamy szczerego przyjaciela?

 

 

Pytania do „Kto ty jesteś? Polak mały!”/ ”Kocham Cię, Polsko”

 

  1. Na czym polega pielęgniarstwo domowe wprowadzone w Polsce przez panią Hannę Chrzanowską?
  2. W jaki sposób Zośka, Rudy i Alek podtrzymywali na duchu swoich rodaków?
  3. Dlaczego wolność Polski jest darem, za który powinniśmy dziękować w naszych modlitwach?
  4. Co było największą siłą „Poznańskiej Piątki”?
  5. Dlaczego każdy ERM-ita może nazwać Karolinę Kózkównę swoją starszą siostrą?
  6. Karolina Kózkówna jest wzorem czystego serca. Co to znaczy mieć czyste serce?
  7. W jaki sposób w czasach pokoju dziecko może kształtować w sobie patriotyzm?
  8. W jaki sposób dzieci wrzesińskie podtrzymywały swoją miłość do Polski, pomimo tego, że Polski nie było na mapie?
  9. Dlaczego dwór kaliski, który prowadziła Księżna Jolanta i Książę Bolesław Pobożny można nazwać wyjątkowym?
  10. Kilkunastoletnia królowa polska – Jadwiga – uchroniła cały naród litewski przed niebezpieczeństwem. Jakie to było zagrożenie i w jaki sposób Święta Jadwiga pomogła Litwinom?
  11. Jednym z dobrodziejstw podarowanym Polsce przez Świętą Kingę była sól. W jaki sposób, według legendy, powstała kopalnia soli w Wieliczce?
  12. Dlaczego mały patriota powinien pamiętać, że 3 maja wywieszamy flagę polską? Co wtedy świętujemy i jaki to miało wpływ na walkę o wolność Polaków podczas zaborów i w XX wieku?
  13. Jak to się stało, że Maryja została Królową Polski?
  14. Narysuj (na piasku, kartce) symbol Polski Walczącej. Co on dokładnie oznaczał? Kiedy był używany i przez kogo?
  15. Święta Jadwiga Królowa złożyła ofiarę ze swojego życia, chcąc ochrzcić Naród Litewski. Na czym polegała ta ofiara?
  16. Zabory Polski trwały 123  lata. Nie było polskich szkół, urzędów, polskiego wojska. Jak to jest możliwe, że w tak długim czasie niewoli w Polsce urodzili się i wychowali ludzie, którzy bardzo kochali Ojczyznę i walczyli o jej niepodległość?
  17. Co znaczy nazwa: „Sprawiedliwy wśród Narodów Świata”? Komu się ją nadaje? Podaj przykład takiej osoby i krótko uzasadnij, dlaczego zasłużyła na taki tytuł.

 

 

Pytanie o Świętej Faustynie Kowalskiej

 

  1. W jaki sposób życie Świętej Faustyny Kowalskiej związane było z Łodzią? Co ważnego przeżyła w tym mieście?

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy
Odśwież

1% a tyle dobra!

Czekamy na Twoją pomoc!

 

Stowarzyszenie "Dorośli dla Dzieci"

KRS 0000222915


Wypełnij PIT przez internet i przekaż 1% podatku


Dodaj wiadomość

Zachęcamy do redagowania naszej strony! Piszcie o Waszych wspólnotach, spotkaniach, ogniskach, wyjazdach itp. Można również publikować ogłoszenia, np. zaproszenia na spotkania Waszego ERM-u.
Dodaj tekst na stronę!

Wasze komentarze